Mindfulness – Medveten Närvaro











{12 juli, 2010}   Snacka skit om folk

På tal om det jag skrev igår: Genom att snacka skit om någon finner man en sorts glädje av att själv tillhöra gruppen och kan stänga den vilsne stackaren ute ännu mer. Ett exempel är en tjej jag känner som är väldigt aggressiv och illa omtyckt. Men jag menar att vad folk i hennes närhet borde gjort var att försöka hjälpa henne, vara snäll mot henne istället för att bli så arg på henne när hon var sur och tvär (jag vet i och för sig inte om de försökt med det redan, men det var bara ett exempel). Hon är ett typexempel på en som var aggressiv på grund av att hon mådde dåligt.

Och sen tycker jag John snackar för mycket skit om olika människor. Jag har hört honom säga negativa saker om snart sagt alla han umgås med. Han måste börja med att säga det till dem istället för att tiga och sen gå bakom ryggen för att säga vad han tycker.

Kommentera

et cetera
