Mindfulness – Medveten Närvaro











{18 september, 2010}   Vädurens personlighet

Min vädurspersonlighet har börjat visa sig mer och mer på senaste tiden. Jag vet inte om det är för att jag läst om väduren och fått lite komplex att jag måste leva upp till det eller om det alltid funnits där. Lite av båda tror jag. Jag har en sån otrolig tävlingslystnad när det gäller vissa saker. Egentligen har jag alltid hatat tävlingar men nu har jag kommit på att det antagligen är för att jag i själva verket hatar att förlora. Jag vill vara bäst, är jag inte det så blir jag sur.

En annan sak som i och för sig är dum är att jag för första gången i mitt liv börjat få lite komplex för mitt utseende. Det tjatas så förfärligt om utseendet i dessa tider så ni kan inte ana. Alla ska se perfekta ut, det finns inte plats för söta, naturliga tjejer utan man ska se ut på ett visst sätt. Någonting som jag alltid inbillat mig är att folk inte tycker att jag är snygg.

Kommentera

et cetera
